Oldalak

2009. május 11.

Jerikó rózsája


Ismeritek ezt a növényt? Ő a Jerikó rózsája. Egy ismerősöm ajánlotta, hogy most az Intersparban 500,- Ft-ért lehet venni a száraz gumót. Annyit tudtam róla, hogy bár a csomagban élettelennek látszik az első öntözéskor már életre kel és kizöldül. Tényleg néhány óra leforgása alatt szemmel látható volt a változás, ahogy a száraz növény szétnyílott és a közepén zöld levelek éledeztek!



Az interneten csak most olvastam el róla, hogy nem is kell földbe ültetni - ezen már túl vagyok :o) - csak vízzel teli edénybe állítani. Ha van valamilyen tapasztalatotok a nevelésével kapcsolatban szívesen venném.

Tegnap este egy kis időt végre kettesben tölthettem Bendzsimmel (született: Bernina E92c). Nem készültek nagy dolgok. Ancsi barátnőm egy szűk szoknyájának elején és hátulján a varrást erősítettem meg úgy, hogy belülről szalagot varrtam rá, mert félt, hogy szétreped rajta :o) Majd egy régebb óta felvarrásra váró nadrágom is sorra került. Nem is gondoltam, hogy ilyen nagy örömet tud okozni egy nadrág szárának felvarrása! :o))



7 megjegyzés:

  1. (1.) Esetleg /bizonyára "miekörültélma" bloggernek lesz hozzászólása ?- Kellemes "érzésekkel" olvastam a mai témát - hisz az...."ötvenes évek" óta (?) valamilyen hasonló növényünk "jól szuperált"... majd a 80'as években (?) vettünk egy újabbat is ?- Szerintem : nem szabad (?) állandóan vízben tartani (?) - ill. célszerű csak akkor, ha valamilyen "sátoros ünnep" van otthon ?- (vagy épp' olyan a hangulatunk ?) -
    Sok sikert hozzá !
    *********************************

    VálaszTörlés
  2. Nagyon különleges növény. Még nem hallottam felőle, de szívből kívánom, hogy "szeressétek", és érezzétek jól magatokat egymás társaságában! :o)

    VálaszTörlés
  3. Én úgy tudom szerencsét hoz a gazdájának, vigyázzatok rá. :)

    VálaszTörlés
  4. az enyém tönkre ment, brühühűűűűűűű
    ez a tapasztalatom.
    Most olvasom Silerikát hogy szerencsét hoz ?
    Nekem már volt szerencsém
    szép szál, szúrós a szája, és
    morogni is tud, az én rózsám :))

    VálaszTörlés
  5. Hát persze, hogy hozzászólok, hiszen az első példányt nagyapánk hozta valami második világháborús harci színtérről /keletről/. Nekünk gyerekeknek ez volt akkora szenzáció, mint a mostaniaknak egy távirányítós kisautó...
    Ez a jerikói rózsa /zöld színét ugyan elvesztette már, megbarnult, de/ a mai napig megvan és "üzemképes". SOSE lett földbe ültetve, szerintem nem is érdemes, mert ott elrohad. Időnként elővettük, vízben rövid idő alatt "kinyílt", aztán pár nap múlva, ahogy a víz elpárolgott, szépen összecsukódott.
    Valamikor a kilencvenes évek elején egyszer én is vettem egy újabbat, ám azt sem "használom" állandóan, csak ha eszembe jut valaminek kapcsán. /Mint pl. most is majd előveszem :-) / Szóval a földből mindenképp vedd ki /bár ha jól értem, ezt már megtetted/ és élvezzétek ezt az egzotikus szépséget egy ideig, aztán hagyd pihenni és hónapok múlva megint lehet örülni annak, hogy egy kis víz milyen csodát is tud tenni !

    VálaszTörlés
  6. Nekem volt már, de nem jött be, pedig én nem ültettem földbe, csak vízes tálba állítottam. Egy darabig szép volt és egyszer csak tönkre ment, de ahogy itt olvasom amari írását én sem a legjobban kezeltem. Mindig tanul az ember. Sok sikert!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon köszönöm a segítséget! Már tényleg átraktam vizes tálkába! Remélem, hogy szépen kinyílik... vigyázok rá... :o)

    VálaszTörlés